(advertentie)

Tips om een sportieve vakantie tegemoet te gaan!

sportieve vakantie

Ga je binnenkort op vakantie? In dat geval is het tijd om te gaan werken aan een perfect zomerlichaam! Neem een abonnement op de sportschool, bestel je nieuwe sportschoenen en start vandaag nog met bewegen. Door te bewegen verbruik je overtollig vet, wat zich bijvoorbeeld op je buik heeft opgehoopt in de afgelopen periode. Sporten is vanzelfsprekend niet het enige wat helpt om een perfect zomerlichaam te krijgen. Denk ook aan een gezond voedingspatroon. Als je na het sporten veel ongezonde tussendoortjes zou nemen, zou het sporten nagenoeg geen effect hebben. Maar niet alleen voor je vakantie wil je een zomerlichaam, ook tijdens je vakantie en na je vakantie is het belangrijk om een fitte en gezonde leefstijl te handhaven. In dit artikel geven we vier handige tips, die je helpen om ook tijdens je vakantie een fit en gezond lichaam te behouden.

1. Ga voor een hotel mét sportschool

Afhankelijk van je soort vakantie kan je er voor kiezen om een hotel mét sportschool te boeken. Wanneer je gaat backpacken en in hostels zal verblijven is het waarschijnlijk niet mogelijk om een accommodatie te boeken mét sportmogelijkheden. Aan de andere kant trek je als backpacker vaak van accommodatie naar accommodatie met een zware tas op je rug waardoor je ook veel vet verbrand en dus sportief bezig bent. Probeer dan alsnog genoeg beweging te krijgen door elke dag een uur in te plannen waarin je bijvoorbeeld een wandeling gaat maken.

2. Kies een accommodatie met voldoende sportmogelijkheden in de buurt

Paardrijden in de bergen, zeilen in Spanje of hiken in Italië. Een vakantie hoeft niet te betekenen dat je de hele dag op het strand moet gaan liggen. Er zijn genoeg activiteiten in de buurt waarmee jij calorieën kan verbranden. Zoek voor je op vakantie gaat uit wat er allemaal in de buurt te doen is en reserveer desnoods al enkele activiteiten. Zo ben je net iets meer verplicht om de activiteiten daadwerkelijk te gaan doen. Tevens is het vaak ook noodzakelijk om voor populaire activiteiten te reserveren. Zo ben je verzekerd van een plek!

3. Eet ook op vakantie elke dag voldoende groente en fruit

Tijdens je vakantie ga je waarschijnlijk vaak uit eten en koop je eten en drinken in de lokale supermarkt op de hoek van de straat. Probeer ook op je voedingspatroon te letten. Zorg er voor dat je elke dag minimaal twee stukken fruit en 250 gram groente eet. Probeer altijd een aantal stukken fruit in je accommodatie te bewaren. Wanneer je een accommodatie hebt geboekt met ontbijt is het vaak ook mogelijk om een stuk of een mix van fruit te eten bij je ontbijt. Om tijdens je vakantie te kunnen peilen hoe het staat gesteld met je gewicht kan je je BMI berekenen. Met een handige tool waarin je enkel je huidige gewicht, je lengte, je geslacht en in sommige gevallen je leeftijd in moet voeren, wordt jouw BMI berekend.

4. Kies simpelweg gewoon voor een sportieve vakantie

Je kan ook voor het uiterste gaan en voor een sportieve vakantie of reis kiezen. Over de wereld zijn er genoeg sportieve vakanties waar je ook heerlijk kan ontspannen. Wat dacht je van surfen op Bali of een berg beklimmen in Argentinië? Even niet achter je computer op kantoor maar genieten van het mooie uitzicht en ook nog eens sportief bezig zijn. De ideale vakantie voor een sportliefhebber!

 

Actieve vakantie